Неділя, 26.01.2020, 21:19
Вітаю Вас Гість | RSS

Острійківська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Пошук
Корисні посилання
ЗНО

Персональні сторінки

Головна » Файли » вч. історії та правознавства Пилипенко Т.В.

Хай доброта крокує по планеті
[ Викачати з сервера (67.1 Kb) ] 24.02.2013, 19:43
Тема. Хай доброта крокує по планеті.
Мета :
- ознайомити з людськими чеснотами;
- осягнути, що значить бути добрим, що лежить в основі доброти, доброго вчинку;
- розвивати в учнів бажання робити добро безкорисливо;
- аналізувати власні вчинки, давати їм оцінку з боку моралі, етикету.
«Перед розумним треба схилити голову,
а перед добрим стати на коліна»
Мотивація.
1. Легенда про доброту

У старі часи жила молода дівчина. Вона була дуже самотня. І звернулася тоді дівчина до доброго чарівника із проханням про подругу, що супроводжувала б її все життя. Чарівник пообіцяв виконати прохання рано-вранці, залишивши дівчині ніч на те, щоб вона обміркува¬ла, яку подругу хоче мати.
Раннім ранком дівчина прийшла в сад до чарівника. Він вивів до неї 5 прекрасних дівчат і попросив вибрати собі у вірні подруги тільки одну. Перша дівчина була дуже багато одягнена. Ім'я її — Багатство. Друга була дуже гарна. Ім'я її — Краса. Третя увесь час весело сміялася. Ім'я її — Радість. Четверта була Удачею. А от п'ята дівчина була дуже непримітною, без дорогого вбрання, без яскравої краси. Підійшовши до кожної з дівчат, наша героїня заглянула їм в очі і відразу зробила свій вибір.

• Як ви гадаєте, яку з подруг вибрала дівчина? Чому?

2. Учитель. Ця історія трапилась дуже давно у старовинно¬му місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чо¬ловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пі¬шов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його в до-лонях і подумав: «Спитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший.
Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший, живий чи мертвий?». І мудрець, який і на¬справді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».
Отже, друзі, як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові?
(Учні відповідають: «Від самої людини залежить, житиме метелик чи помре».)
Учитель. Правильно. Але в цих мудрих словах є ще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — доб¬ра чи зла.

3. Релаксаційна вправа «Я спокійний…»
Учитель. Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про доброту. Доброта, чуйність, уміння розуміти чужий біль, вчасна підтримка у важку хвилину, розрада добрим словом та вчинками — складові характеру нашого народу.

Заплющіть, будь ласка, очі, подумайте про щось добре, приємне для вас, повторюйте за мною:

«Я спокійний...
Я розумний...
Я щасливий...
Я впевнений у собі...
Я маю чуйне серце...
Я віддаю його добрим справам...
У моїй душі живуть Віра, Надія, Любов...
Я вірю в добро...
Я сподіваюся, що світ стане кращим...
Я люблю життя...»
Розплющіть очі, подаруйте один одному посмішку.

- А що ж таке доброта! Які правила доброти ви знаєте? (Допомагати слабким, старим, хворим, тим, хто потрапив у біду, пробачати помилки, не бути жадібним, не заздрити.)

Учитель. Даруйте людям радість, робіть їм добро, не чекаючи віддачі. Робіть добро тим, з ким ви, можливо, зустрінетеся раз у житті. Пам'ятайте, що все повертається, як бумеранг: добро - добром, зло - злом.
4. Легенда про Добро і Зло.
В одній країні жили Добро і Зло. Добро намагалося зробити світ добрішим, щоб люди любили й одне одного, і братів наших менших.
Добро приходило на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робило боляче ні словом, ні діями, ні думками.
Але Добро не могло в одну мить перемогти Зло та його слуг — Жорстокість, Байдужість, Заздрість, Лінь, Підступність.
Добро кожного ранку сіяло насіння доброти в дитячих серденьках.
Чому в дитячих?
А тому, що тільки в маленькому дитячому серці здатне прорости будь-яке насіння. Кожна насінинка може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим, ласкавим, ніжним. А може, на жаль, зарости чорним колючим чортополохом зі злим, безжалісним серцем. Адже Зло теж не спить. Хоча воно й ліниве, і встає значно пізніше, усе ж устигає порозкидати зле насіння.
Буває, ростуть в одному серці Добро і Зло, борючись одне з одним. Тому діти інколи роблять погані вчинки. Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона виплекати у своєму серці, те й проросте.
5. Кросворд «Доброта»
- Якими ж рисами повинна бути наділена людина, щоб про неї говорили лише добрі слова? Давайте впишемо ці слова у наш кросворд.

(Учні виконують завдання.)
- А якими ще якостями наділена людина , яку можна назвати доброчинною?
Учитель. Правильно, це:

1). Благородство
2). Великодушність
3). Делікатність
4). Співчуття
5). Совість
6). Чуйність
- А якими рисами ми можемо охарактеризувати зло?
Так, зло – це жадібність, грубість, брехня, заздрість,жорстокість, вбивство...
- Давайте подумаємо, що ж переважає в житті – добро чи зло? Але спочатку послухайте казку.

Казка про добро
Жило на світі добро. І було в нього багато друзів: Вірність, Щирість, Чуйність, Взаємодопомога, Милосердя. Не раз вони приходили до людини – Сонця, бо були її помічниками. Одного разу людина – Сонце заспала. І на світі з`явилися вороги: Жорстокість, Байдужість, Зрада. Прокинулося Сонце. Послало на землю своїх помічників і спопелило ворогів. Більше Сонце не спить, пильнує.
Звісно це казка, тому і не дивно, що в казці добро перемагає зло. А як в житті? Ми знаємо, що постійно йде непримирима боротьба Добра і Зла. І треба чітко визначитися на чиєму ти боці.
6. Поетична сторінка
Учень 1. Добро спішіть творити, люди
Воно, як сонце, серце зігріва,
В добрі нам всім зручніше буде,
Без нього затишку нема.
Живіть, добро звершайте!
Та нагород за це не вимагайте!
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра.

Учень2 Не говори про доброту,
Коли ти нею сам не сяєш,
Коли у радощах витаєш,
Забувши про чужу біду.
Бо доброта не тільки те,
Що обіймає тепле слово.
В цім почутті така основа,
Яка з глибин душі росте.
Коли її не маєш ти,
То раниш людяне в людині.
Немає вищої святині,
Ніж чисте сяйво доброти!

Учень 3 Життя – це скарб,
Це радість, віра й доброта.
Не розгубімо їх життєвими дорогами,
Нехай панує людяність свята.

Учень Живи з собою в злагоді і в мирі,
Не заздри людям і не проклинай.
Хай буде радість, щастя у квартирі,
Люби батьків своїх, не ображай.
Не зневажай, зла не бажай нікому,
Ділись останнім і добро твори.
Будь справедливим, чесним будь в усьому
І щире слово людям говори.

Учень4 Бо в добрім слові є тепло і ласка,
У світлім серці є любов свята.
А в мудрості, запам’ятай, будь-ласка,
І криється та істина свята.
Яка людьми нас робить в цьому світі
З душею чистою, мов сонця промінець,
То будеш ти, як сонечко в зеніті,
І всі печалі зійдуть нанівець!

Учень 5 Ти добро лиш твори повсюди,
Хай тепло твої повнить груди.
Ти посій і доглянь пшеницю,
Ти вкопай і почисть криницю.
Волю дай, нагодуй пташину,
Приголуб і навчи дитину,
Бо людина у цьому світі
Лиш добро повинна творити.

Учень 6 Ніколи зла нікому не творіть,
Бо зло вертатися погану звичку має.
Добро творіть, усім добро творіть,
І втоми серденько нехай не знає.
З Любов ю в серці, з радістю живіть,
Учіться людям сонечком світити.
І доброту в своїй душі носіть,
У мирі й злагоді учіться жити!
Учень 7 ,8 Я вірю в силу доброти,
Добро завжди сильніше злого,
Дає наснагу, щоб цвісти
І світлу обирать дорогу.
Я вірю в силу доброти,
Що на торжку не продається.
Що кривди розбива пласти,
Красою тулиться до серця.
Я вірю в силу доброти,
Що має долю роботящих,
Що хоче, щоб і я, і ти,
І все було у світі кращим.

Учень 9 Кажімо більше ніжних слів
Знайомим, друзям, одиноким
Нехай комусь тепліше стане
Від зливи наших почуттів.
Лікуймо наші зболені серця,
Лікуймо наші душі зачерствілі,
Несімо правди непогасний стяг,
І кривда в нашу долю не поцілить.
Воскресайте камінні душі!
Розчиняйте серце і чоло,
Щоб не сказали грядущі:
Їх на землі і не було!

Учень 11 Наук сьогодні сила. До пуття

Щоб осягнута розумом людини оте їх царство —

І складне, і дивне —

Не вистача й найдовшого життя.

Та щоб скоріше спромоглися люди

Дістатися вселюдської мети,

Я в курс наук негайно ввів би всюди

Іще одну науку — Доброти!

Учень 12. А я уперто вірю у добро.

Хоча не раз, не двічі помилялась

В людцях окремих, але в людях — ні,

До цього часу не розчарувалась.

А я так вірю, вірю у життя,

Яке погане все перемагає.

Так вірю, що напевне віра ця

Мені в найглибшім мороці засяе.

Я молитовно вірю у Добро...

Учень 13

Хлопчина вбіг із двору в хату, до тата голосно гука:

«А я провідав у лікарні свого найкращого дружка.

тож правда, тату, я чутливий і маю серце золоте?»

замисливсь тато на хвилину і так сказав йому на те:

«Коли тебе в тяжку хвилину людина виручить з біди

Про те добро, аж поки віку, ти, синку, пам'ятай завжди.

коли ж людині щиросердно ти зробиш сам добро колись,

Про це забудь, аж поки віку, мовчи й нікому не хвались.

Учень 14

поспішайте творити добро на землі.

Щиру шану знаходить людська доброта.

поселились літа на лелечім крилі,

Повернулись лелеки та забули літа.

Поспішайте любити всю землю свою —

І не треба за це ні хули, ні хвали.

Бо вода найсмачніша у ріднім краю —

Із криниці, що батько і мати пили.

До зернини зернятко — засіяний лан,

І земля відчуває довіру людську.
Учень 14

Відженіть, як полуду, безсмертя туман,
Бо життя нам дасться лиш раз на віку.
Огляніться назад,— швидкоплинний цей світ,
Поспішайте творити добро на землі!
Прокидається сонце — спішить до Дніпра,
І світає над світом у місті, в селі.
Це для творчості, кажуть, найкраща пора:
Поспішайте творити добро на землі!

6. Крила, на яких тримається людство.
Учитель. Життя – це великий простір, велика таємниця, яка будується на певних цінностях. Ми не можемо уявити життя без людської доброти, порядності, почуття та гідності, працелюбності, протисто¬яння злу.
Весь світ складається з протиставлень: зла і добра, правди і брехні, байдужості та прагнень, світла і темряви, любові і ненависті.
Доброта... Це основа нашого життя! Вона є фундаментом, на якому зростають усі духовні цінності.. Поруч з добротою рука в руку іде милосердя.
Цілком природно і закономірно допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість, порятувати хворого чи каліку, заступитися за беззахисного і скривдженого.
Доброта і чуйність, співпереживання і щиросердечність, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити в горі та біді - це крила, на яких тримається людство.

7. Притча «Вовк та Кіт»

Вовк утікав із лісу, біг повз село, поба¬чив на тину Кота та й каже:
Котику-братику, скажи, хто з ваших людей найдобріший, щоб мене заховав, бо за мною стрільці женуться.
Кіт каже:
- Піди до Петра, - він добрий чоловік.
- Правда, що добрий, та я в нього вівцю крав, - одказав Вовк.
- Ну, - каже Кіт, - то йди до Дмитра, він гарна людина.
- Та він сердитий на мене за гусей.
- Кепська справа!.. Ну, то до Семена.
- Воронь, Боже! Та я ж у нього теля з'їв.
- Ну, - каже Кіт, - коли ти такий, що всім шкоди наробив, то...

- Яку ж пораду дав кіт Вовку?

8. Цінності, які не можна купити…
Вчитель. Наше життя стрімке, цікаве, повне багатьох несподіванок, але в ньому є дуже важливі речі, які цінують люди. Вони називають ці речі безцінними, тому що їх неможливо придбати ні за які гроші.
Ви можете купити аптеку - не купите здоров'я; купити будинок, та не мати сімейного затишку; купити прикраси, але не красу; купити книгу, але не купите розуму. Є багато речей, які просто не мають ціни - це духовні цінності.
Де початок добра? Звідкіль воно прийшло до людей? Знаймо, що здавна на Землі цінувалося праведне життя – життя чесне, щире і правдиве. Дуже важливо вміти втриматися від шкідливих звичок, учинків та лихих намірів. Тому треба за свої вчинки відповідати перед людьми своєю совістю.

Допомогли

Гануся і Марійка йшли зі школи. Якраз бабуся несла воду.
- Давайте ми вам допоможемо.
- Прошу, - сказала радо бабуся.
- Дай я понесу, - схопилася за відро Марійка.
- Ні, я! - заперечила Ганнуся.
- Чому ти? - розсердилася Марійка.
- А чому саме ти? - відповіла Ганнуся.
- Я взяла перша, - наполягає Марійка.
- Не дам, бо і я хочу, - не поступається Ганнуся.
- Давай мені...
Бабуся чекала-чекала, слухала-слухала, як дівчатка сваряться, нарешті взяла відро і сама понесла додому. А Гануся з Марійкою цього навіть не помітили. Вони ще довго стояли на вулиці й сперечалися, кому з них нести відро.

- Учитель. Чи добрий був намір дівчаток? А вчинок?

9. Усна народна творчість про добро
Із давніх-давен стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основою життя, і про це народ висловлю¬вався в усній народній творчості. Учні 7 класу відшукали і підготували прислів’я, приказки про добро і зло.
Усна народна творчість і зараз розглядає Добро і Зло як антиподи, віддаючи перевагу першому. Наприклад: «Добре роби, добре й буде», «Добро довго пам'ятається, а лихо – ще довше», «Хто людям добра бажає, той і собі має», «Від добра добра не шукай», «Все добре переймай, а зла уникай». Більшість із вас переконані, що доброта може творити дива. Недаремно Марк Твен стверджував: «Доброта – це те, що може почути глухий і побачити сліпий». А народне прислів’я додає: «Словом можна вбити, а можна і вилікувати». Тому наші мудреці проведуть зараз сеанс афоризмотерапії.
Афоризми про добро
Що може бути шкідливіше за людину, котра володіє знаннями найскладніших наук, але не має доброго серця.
Г. Сковорода
Я не люблю ніякого дару, якщо він не пов’язаний з любов’ю і доброзичливістю.
Г. Сковорода
Хороша людина та, яка здатна платити іншому добром.
Платон
Проти чого завгодно можна встояти. Але не проти доброти.
Ж.-Ж. Руссо
У чому сенс життя? Служити іншим і робити добро.
Арістотель
Сама доброчинність стає пороком, коли її застосовують помилково.
О. Довженко
Без доброти неможлива дійсна радість.
Л. Карлейль
Немає величі там, де немає простоти, доброти і правди.
Л. Толстой
Добрій людині буває соромно навіть перед собою.
О. Суворов
Засміятися добрим, світлим сміхом може тільки глибоко добра душа.
М. Гоголь
Держави гинуть тоді, коли не можуть відрізнити добрих людей від поганих.
Арістотель
Добра людина – та, котра пам’ятає свої гріхи і забуває свої добрі справи, і зла людина – та, котра пам’ятає свої добрі справи і забуває свої гріхи.
Талмуд
Найважливіше у світі – це справедливість без милосердя.
С. Маршак
Діла добрих оновляються, діла злих загинуть.
Т. Шевченко
Краще добре ім’я, аніж добрий єлей.
Біблія
Доброта вдвічі могутніша за силу.
Ф. Достоєвський
Добрі слова залишають у душах людей прекрасний слід, вони пом’якшують, утішають та зцілюють серце того, хто їх чує.
Б. Паскаль
Співчуття є найголовніший і, можливо, єдиний закон буття людського.
Ф. Достоєвський
Малесеньке слово, вимовлене з добротою, рух душі чи сльозинка часто зціляли розбите серце і народжували щиру дружбу.
Дж. Голсуорсі

10. Бережливе ставлення до слабших себе –прояв милосердя.
Учитель. Бути добрим — це бережливо ставитись до слабших від себе, до інвалідів, розуміючи, що здоров'я — це божий дар і ми не повинні хизуватися ним перед слабшими за себе. Здорова і красива фізична оболонка не завжди свідчить про духовне багатство і душевну красу, а в немічному тілі може бути багатий внутрішній зміст, любов до оточуючих, милосердне ставлення до інших.
Випробування

Діти розв'язували задачу. Стояла тиша. Раптом в двері хтось постукав. В клас зайшов директор і сказав: «Привів нову ученицю». Всі побачили маленьку ученицю. Тридцять пар очей дивилися на нову школярку. Дівчинка була горбатою.

В учителя забилося серце. Він дивився в очі школярам, сам відчував, що в його очах — молитва: «Хай не побачить дівчинка у ваших поглядах, дорогі діти, ні подиву, ні насмішки».

В дитячих очах учитель побачив радість: приїхала нова учениця. Вони дивилися тільки в очі — і ласкаво посміхалися. Учитель сказав: «її звати Оля. Вона приїхала до нас здалеку. Хто уступить їй місце за першою партою? Бачите, яка вона маленька». Всі шість хлопчиків і дівчаток, які сиділи за першою партою, підняли руки і стали просити: «Я перейду!»

Оля сіла за першу парту.


- Як ви гадаєте: клас витримав випробування?
11. Віддячте мамі добротою…

Учитель.
- Де найяскравіше світять зорі, і де ми робили перші кроки, де у нас були перші відкриття, перші розчарування?

- Хто перший у вашому житті допомагає пізнати суть Добра? У кого найдобріші очі, найкрасивіші коси, найласкавіші в світі руки?

Уважно послухайте бувальщину «Моя мама…»

Маленька дівчинка приїхала з мамою у велике місто. Пішли вони на базар. Мама вела доньку за руку. Дівчинка побачила щось цікаве. На радощах заплескала в долоні. І загубилася в юрбі. Загубилася і заплакала:

—Мамо!.. Де моя мама?

Люди оточили дівчинку і питають:
- Як тебе звуть, дівчинко?
- Оля.
- А маму як звуть? Скажи, ми зараз її знайдемо.
- Маму звуть... мама... матуся. Люди усміхнулися. І знову питають:
- Ну, скажи, які в твоєї мами очі: карі, сині, блакитні, сірі? Очі в неї... найдобріші...
- А коси? Які в мами коси — чорні, русі?
- Коси... найкрасивіші...
Знов усміхнулися люди. Питають:
- Ну скажи, які в неї руки? Може, якась родимка у неї на руках є, згадай.
- Руки в неї... найласкавіші.
Пішли люди і оголосили по радіо: «Загубилася дівчинка. У її мами найдобріші очі, найкрасивіші коси, найласкавіші в світі руки».
- Як ви думаєте, знайшлася мама? Чому ви так думаєте?

Мама дала нам життя. Вона нас жаліє, коли ми поранимо пальчик, вона недосипає ночей, коли ми хворіємо, вона завжди піклується про нас, навіть тоді, коли ми виростемо і станемо дорослими. Отже, віддячте мамі своєю добротою, щоб у неї менше було сивих волосинок.
Бувальщина «СЬОМА ДОЧКА»

Було в матері сім дочок. Ось поїхала мати в гості до сина, а син жив далеко-далеко. Повернулася додому аж через місяць. Коли мати ввійшла до хати, дочка одна за одною стали говорити, як вони знудьгувалися за матір'ю.

- Я скучила за тобою, немов ластівка за сонячним промінням,— сказала перша дочка.
- Я чекала тебе, як суха земля жде краплину дощу,— промовила друга дочка.
- Я плакала за тобою, як маленьке пташеня плаче за пташкою,— сказала третя.
- Мені було тяжко без тебе, як бджолі без квітки,— щебетала четверта.
- Ти снилася мені, як троянді сниться краплина роси,— промовила п'ята.
- Я виглядала тебе, як вишневий садок виглядає соловейка,— сказала шоста.

А сьома дочка нічого не сказала. Вона роззула матусю і принесла їй води у ночвах — помити ноги.

- Хто найбільше любив свою матір?
Оповідання «Святковий обід»

Ніна живе у великій родині. В неї мати, батько, два брати, дві сестри і бабуся. Ніна в родині найменша, їй восьмий рік. Бабуся найстарша: їй уже вісімдесят два. Коли сім'я обідає, в бабусі тремтять руки. Несе вона ложку до рота, ложка тремтить і з неї капає на стіл.
Незабаром у Ніни день народження. Мама сказала, що на її іменини буде в них святковий обід. На обід Ніна запросить своїх подруг. Ось і гості прийшли. Мама накриває стіл білою скатертиною. А Ніна думає: «Це ж і бабуся за стіл сяде. А в неї руки тремтять... Подруги сміятимуться. Розкажуть потім у школі: В Ніниної бабусі руки тремтять».
Ніна тихенько й каже:
- Мамо, нехай бабуся з нами за стіл не сідає.
- Чого? — дивується мати.
- У неї руки тремтять. На стіл капає.
Мама зблідла. Не сказала ні слова, зняла зі столу білу скатертину й сховала її в шафу. Вона довго сиділа мовчки. А потім сказала: «Бабуся нездужає. Тому святкового обіду не буде. Вітаю тебе Ніно з днем народження. Моє тобі побажання — бути людиною».
- Що це означає бути людиною?
Висновок: Бути Людиною — це поважати старість, дбайливо й терпимо ставитися до проявів старості, пам'ятаючи, що ніхто в цьому житті не вічний, кожен буде старим і немічним.
12.Ставлення до природи.
Вчитель. Діти! Ми поговорили про ставлення до найближчих людей — батька, матері, бабусі, про ставлення до слабших себе та інвалідів, а тепер давайте поговоримо про ставлення до братів і сестер наших молодших — тварин, які є частинкою природи, і теж мають серце, очі, вуха, відчувають тепле відношення до себе.
- Як Ви розумієте вислів : «Захистіть дітей і тварин. У них немає права голосу, у них немає права виробу».
Оповідання «ПОСИРОТИВ»
Юрко прийшов до школи з рогаткою. До уроків було ще чимало часу. Він сів під кущем бузку й став дивитися на горобців, що весело цвірінька¬ли, плигаючи з гілки на гілку.
Враз всі горобці знялися й кудись полетіли. Залишився один. Він цвірінькав тихо і ласкаво. Потім став дзьобиком чистити пір'ячко. Юрко націлився з рогатки й пустив у нього камінець.
Юркові стало страшно: «Невже це я зробив?» — подумалось йому.
Тут відчув, як хтось поклав йому руку на плече. Панас Іванович відхилив гілку, і Юрко побачив на бузковій гілці горобине гніздо. З нього виглядало п'ятеро пташенят. Голі, безпомічні, вони жалібно пищали, роззявляли дзьобики.
— Вони тепер лишилися без матері,— тихо сказав Панас Іванович.— А якби з твоєю мамою хтось таке вчинив...
Юрко стояв блідий і мовчазний.— Ну що ж, іди на урок,— зітхнув Панас Іванович.— Допомогти цим бідолашкам ніхто вже не зможе...
Уночі Юрко майже зовсім не спав. Йому ввижалися пташенятка, що роззявили дзьобики й жалібно пищали, гукаючи матусю.
- Як Ви оцінюєте вчинок Юрка? Що керувало ним, коли він убив пташку?
Висновок: Однією з ознак Доброти є вміння бачити, сприймати і цінувати красу, все красиве в оточуючому світі. Все красиве від Любові, від Добра, все потворне від людської байдужості, заздрості, злоби.
13. Гра «Виправ помилку»
Завдання: учні мають знайти початок у правій колонці, а його закінчення - у лівій.

Добре слово

Вітерець рушить гори

Сила слова

Тепле слово

Добре слово людині

Добре слово дім побудує

Слово – ключ

Мале зле слово
і безмежна

у мороз зігріє

що дощ у посуху

і залізні ворота відкриває

а зле руйнує

яким відкривають серця

а слово – дружбу

велику образу творить

14. Зігрій добротою без винагороди…
Учитель. Хотілось би, щоб ви зрозуміли ті слова, які сьогодні у нас є епіграфом: «Перед розумним треба схилити голову, а перед добрим стати на коліна.». Пам’ятайте, що добрі вчинки завжди повернуться до вас, так як і злі. Давайте відноситися один до одного так, як хотіли б щоб люди відносилися до нас. Допомоги потребують і літні люди, які вже не мають сили працювати на городі, по господарству. Кожен із вас повинен зайняти таку життєву позицію, яка б приносила користь не тільки собі, а й людям. Живе , скажімо, поряд з вами літня людина – допоможіть їй, без будь-якої винагороди, і ваше добро засвітить вогник вдячності, такий, що зігріє й вашу душу, і відчуваєте, що день не минув марно. Та, на жаль, ми іноді навіть у своїй хаті не помічаємо, що увага потрібна близьким людям. Давайте переглянемо сценівку, в якій більшість з вас впізнає себе.

Інсценізація
(Кімната. Звучить голосно музика, хлопчик витанцьовує з книжкою, старенька бабуся лежить, потім встає з паличкою.)
Бабуся. Семене, трішки приглуши.
Голова вже гуде.
Онук. Ой, лежиш собі й лежи.
В тебе завжди щось болить.
Скільки раз казать, я – Сем,
Не понятно вам, чи що?
Ви, бабулю, вже совсєм,
Не цікавить вас ніщо.
Зараз саме реп у моді.
Відчуваєте прилив?
Бабуся. Ой, прошу, онучок, годі!
Виключи вже цей мотив.
Вже весна співа на дворі,
Чуєш пісню солов’їв?
Онук. Ви насправді, бабцю, хворі.
Це давно старі пісні:
В них ні кайфу, ні приколу,
Можна і коньки отдать.
Бабуся. Ой, не чула я ніколи,
Щоб ковзани весною брать.
Вже пирій шумить в городі,
І осот, як біс, поліз…
Онук. Ой, бабан, ну досить, годі,
А то ще добавиш сліз.
Сапка – це у прошлом вєкє.
Современна жизнь бурлить,
Зараз мисль о человеке.
Вже пора перекусить.
Бабуся. Ось картопелька тепленька,
Солоненькі огірки…
Їж, прополемо гарненько
Й відпочинем залюбки.
Онук. Ой, наївсь, тепер поспати б.
Я люблю відпочивати.
Бабуся. Та щоб їсти, треба дбати,
Працювати й зароблять.
Онук. Йди вже, бабцю, на городик,
Поспілкуйся з бур’янцем.
Бабуся. Спину ломить на погоду.
Онук. Ця гімнастика лікує й збереже твоє лице.
Бабуся. Може, й правда розімнуся,
Хай дитина ще поспить.
(бере паличку) Боже ж мій, я не нагнуся,
(виходить) Ой болить, болить, болить.
15. Релаксаційна вправа «Квітка Доброти», яка дасть можливість вам відпочити, розслабитися, відчути себе добрими, щасливими, розвивати уяву.
Учитель. А зараз заплющіть очі й уявіть, що у вас в руках знаходиться чарівна квітка — Квітка Доброти. Ваші руки відчувають незвичайне тепло, квітка зігріває вас, ваше тіло, вашу душу. Ви простягаєте руку і розглядаєте Квітку Доброти. Уявіть, якого вона кольору. Якого розміру? Можливо, вона має запах. А можливо, ви чуєте приємну музику, яка лине від квітки... І вам хочеться її послухати. Подумки зберіть усю доброту від Квітки Доброти й помістіть у своє серце. Ви відчуваєте, як доброта входить у вас, як зігріває вашу душу, несе радість... Я хочу, щоб сьогодні й надалі ви відчували допомогу від Квітки Доброти. І коли у вас неприємності або просто незатишно на душі, можна допомогти собі тим, що ми робимо зараз: уявити в руках Квітку Доброти і подумки помістити її у своє серце.
Добрі серця – це сади,
Добрі слова – коріння,
Добрі думки – квіти,
Добрі справи – плоди.

16. Заключне слово вчителя. Вправа «Побажай добра собі і всім»
Учитель. Запам'ятайте такі слова: «Людина живе лише один раз, і так хочеться залишити добрий слід на згадку про себе. І що б не сталося в житті у кожного з вас, завжди пам'ятайте, що ви живете на планеті Земля і носите ім'я Людина. А людина починається з добра. І творити добро — значить бути щасливим». Отже, я бажаю собі і вам усім щастя.
- Добігає кінця наша зустріч. Спасибі вам за доброту! Намагайтеся щодня робити все так, як личить справжній людині. Щоб люди вас поважали і приязно ставились до вас, ніколи не забувайте золотого правила вихованості: ставитися до людей так, як би ви хотіли, щоб люди ставилися до вас.
Спалахнула свічечка ясним полум’ям,
Підійдіть погрітися, кому холодно
Крихітку любові нашої взяти,
Добрі слова на останок сказати…
Категорія: вч. історії та правознавства Пилипенко Т.В. | Додав: тати
Переглядів: 1457 | Завантажень: 82 | Рейтинг: 2.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Контакти
Наша адреса
вул. Миру (Леніна), 38
с. Острійки Київської області
Телефон (04563) 2 02 99
Е-mail: ostrijky.school@i.ua
Схема проїзду
Схема проїзду
Національна дитяча "гаряча лінія"
Національна гаряча лінія з питань запобігання домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації

Карта
Час
Прогноз погоди
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 113
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Copyright MyCorp © 2020
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz