Вівторок, 23.07.2019, 05:28
Вітаю Вас Гість | RSS

Острійківська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Пошук
Корисні посилання
ЗНО

Персональні сторінки

Головна » Файли » вч. історії та правознавства Пилипенко Т.В.

Правовий ринг
[ Викачати з сервера (238.0 Kb) ] 19.12.2012, 22:17
Тема заходу. Правовий ринг
Мета. Познайомити учнів середніх класів з основними правознавства. Закріпити знання ІІ розділу Конституції України. Вчити дітей використовувати теоретичні знання з права в різноманітних ситуаціях. Виховувати у дітей почуття відповідальності за свої вчинки, популяризувати правові закони, формувати правову культуру школярів.
Використана література:
Хід проведення
І. Вступне слово вчителя правознавства
У мене в руках чарівна скринька, у якій найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати, що він там побачив, аж доти, доки всі найцікавіші і найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки ( діти по черзі заглядають у скриньку). Кого ж ви побачили у цій чарівній скриньці? (діти називають себе, оскільки на дні скриньки лежало дзеркало).
Так, кожен побачив у чарівному дзеркалі себе. Людина – найцінніший скарб. Кожен із вас – особистість, і саме такої людини як ви, більше немає і не буде на цій Землі. Відомий поет України Василь Симоненко написав про неповторність кожної людини, якій батьки подарували життя.

Учень
Ти знаєш, що ти -людина,
Ти знаєш про це ,чи ні?
Усмішка твоя єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої – одні.
Більше тебе не буде .
Завтра на цій землі
Інші ходитимуть люди,
Інші кохатимуть люди
Добрі, ласкаві і злі.

Учень 2
Сьогодні усе для тебе-
Озера, гаї, степи.
І жити спішити треба –
Гляди ж, не проспи!
Бо ти на землі – людина,
І хочеш того чи ні –
Усмішка твоя єдина,
Мука твоя єдина,
Очі твої – одні.

Ведучий
Пройде не одне тисячоліття, поки людство зрозуміє цю істину, і пройде не одне тисячоліття, поки людство, нарешті, прийме закони, які оберігатимуть дитину – наше найбільше багатство. Отже, наш захід буде присвячений правам дитини і обов’язкам у суспільстві.
І тур. Конкурс капітанів.
1. Доповни фразу:
«Мої права закінчуються там , де починаються ……. /права іншої людини /.»

«Прагнучи відстояти свої права,не порушуйте
…….. / права інших./»
2. «Права чи обов 'язки »

Я називаю перелік прав і обов'язків. Капітани команд швидко піднімають фішку з правильною відповіддю:О чи П. За правильну відповідь – 1 бал.

Берегти шкільне майно. Старанно вчитися.
Лікуватися. Допомагати рідним.
Не бути приниженим , Жити у сім'ї.
скривдженим Виконувати доручення
Дотримуватися правил поведінки Отримувати інформацію
ІІ тур. Юридичний марафон.
Відповідає команда, яка першою просигналила про свою готовність. За правильну відповідь 1 бал. Якщо команда відповіла не правильно, право відповісти на це запитання одержує команда суперниця .
1. Основний Закон України. (Конституція).
2. Особа, наділена державою юридичними правами та обов’язками. (Громадянин).
3. Правило поведінки, що склалося людством протягом тривалого часу. (Звичай).
4. Перше і важливе право кожного громадянина. (Особиста свобода).
5. З якого віку особа має права. (з народження)
6. Герб України. (Тризуб).
7. Гімн України. ("Ще не вмерла Україна”).
8. Основний документ, який засвідчує приналежність особи до держави. (Паспорт).
9. Засновником молодіжних та дитячих організацій можуть бути громадяни ... (з 15-річного віку).
10. Повна дієздатність громадян настає... (з 18-річного віку).
11. Кримінальна відповідальність неповнолітніх за особливо тяжкі і небезпечні злочини настає... (з 14 років).
12. Кримінальна відповідальність неповнолітніх настає... (з 16 років).
13. Джерелом особистого і суспільного багатства є ... (Праця).
14. Не допускається прийом на роботу осіб, які не досягли... (16-ти років).
15. Перше невід’ємне право кожної дитини. (Право на життя).
16. Коли проголошено незалежність України? (24 серпня 1991 р.).
17. Те, що ми зобов'язані виконувати (Обов’язок).
18. Особливо небезпечний вид правопорушень (злочин)

19. Як називається основний документ про права дитини? (Конвенція ООН про права дитини).

20. Хто в Україні є головою держави? (Президент).

21. До якого органу треба звертатись при порушенні прав людини? ( суд).

22. Ціцерон говорив: «Щоб стати абсолютно вільни¬ми, ми повинні стати рабами...» Рабами кого або чого ми повинні стати? (Закону)

23. В Російській імперії існувала страта через повішан¬ня. Засуджений до такої кари міг залишитися живим лише у двох випадках: якщо надходило імператорське помилу¬вання або якщо... Коли ж іще? (Коли рвалася мотузка)

24. Захисник прав людини у Верховній Раді (омбудсман)
25. Цей біблійний цар і суддя приймав настільки мудрі рішення, що став своєрідною «притчею во язицех». Як його звали?.....(Соломон)

26. У якому випадку на Запорозькій Січі могли закопати в одній ямі живого і мертвого?.... (коли один козак вбив іншого, і суд визнав його винним)

( Журі підводить підсумок конкурсів)

ІІІ тур. Правовий театр. / Домашнє завдання./

Зараз команди по черзі розіграють перед нами ситуації, а команда-суперниця визначить чого не можна припускатися, заявляючи про свої права?

.СИТУАЦІЯ 1.
Учитель (звертається до учня). Скажи, будь ласка, чому ти не готовий до уроку?

Учень. Я вирішив зовсім не відвідувати ваші уроки фізики. Вони мені нецікаві, до того ж я збираюся після школи поступати до гуманітарного вузу.
Учитель. Але шкільну програму з фізики ти маєш вивчати.
Учень. У такому випадку я вимагаю, щоб мене навчав інший учитель. Ви — занадто суворі, хоча самі, на мою думку, не дуже добре знаєте предмет, який викладаєте.
Учитель. Ти поводишся зневажливо й дуже грубо. Я змушена викликати твоїх батьків.
Учень. Це не грубість, а моя думка. Я маю право вільно висловлювати свої погляди з будь-яких питань, що стосуються мене.

(Дійсно, Конвенція визнає за дитиною право вільно висловлювати власні думки, але це право обмежується в деяких випадках. Зокрема, якщо висловлювання власної думки завдає шкоди репутації та гідності іншої особи . Ми вільні у висловлюванні власних думок. Проте закон у цьому випадку на боці учителя.)

СИТУАЦІЯ 2.
Звучить музика. Наперед виходять 2-га мати і Донька.

2-га мати. Доню, я йду на роботу. Будь ласка, прибери у своїй кімнаті, помий після себе посуд, сходи в магазин.
Донька. Але ж, мамо, у мене завтра контрольна!
2-га мати. Якщо поквапишся, встигнеш і хатню роботу виконати, і до контрольної підготуватися.
Донька. Між іншим, Конвенція про права дитини захищає мене від будь-якої роботи, що перешкоджає здобуттю освіти.

(У Конвенції йдеться мова не про щоденну хатню, посильну для дитини, роботу, а про економічну експлуатацію дітей та прийом їх на роботу. Самообслуговування не може стати на заваді здобуттю освіти.)

Поки команди готуються до виступів, ми проведемо конкурс для вболівальників: право чи ні.
Якщо твердження є правом – плескаємо в долоні, а якщо ні – тупаємо ногами.
• Всі діти мають право на любов і піклування.
• Кожна дитина має право їсти лише гамбургери, чіпси та
хотдоги.
• Всі діти рівні в своїх правах.
• Кожна дитина може нецензурно висловлюватись, якщо вона
того хоче.
• Всі діти мають право на повноцінне харчування.
• Жодна дитина не повинна мити посуд.
• Всі діти мають право на відпочинок і дозвілля.
• Всі діти мають право на освіту.
• Діти мають право вільно виражати свої погляди.
• Всі діти мають право на медичну допомогу.
• Кожна дитина не повинна бути ображеною, приниженою.
• Кожна дитина має право отримувати сніданок, не встаючи з
постелі.

(Журі підводить підсумок конкурсу)

ІV тур. Заморочки з бочки.
Капітан команди вибирає картку з практичною ситуацією. Через 1 хвилину обговорення в команді хтось із учасників презентує вирішення ситуації. За правильну відповідь – 1 бал. В разі неправильної відповіді право проаналізувати цю ситуацію переходить до суперників.

Для першої команди:
1. Ти запізнився на урок і вчитель не пускає тебе до класу. Твої дії?
А) Ти розвертаєшся і йдеш гуляти по школі;
Б) Звернешся до директора зі скаргою на вчителя;
В) Вибачишся та попросиш дозволу сісти на своє місце; *
Г) "Качаєш” права, грубиш учителю та нахабно сідаєш на своє місце.
2. Ти їхав на велосипеді і зачепив маленьку дівчинку, яка впала. Твої дії?
А) Зупинишся та нагримаєш на неї, щоб не плуталась під колесами, а гуляла на дитячому майданчику;
Б) Зупинишся, піднімеш дівчинку, обтрусиш платтячко, поправиш бантик і поїдеш собі далі;
В) Зупинишся, піднімеш дівчинку, обтрусиш платтячко, поправиш бантик і відведеш її додому; *
Г) Ти натиснеш на педалі – тільки тебе тут і бачили, - сподіваючись на те, що мале дівча тебе не запам’ятає.
3. Ти став свідком грабіжницького нападу: декілька злодіїв відбирають одяг і речі у перехожого. Що ти будеш робити?
А) Почнеш голосно кликати на допомогу;
Б) Прийдеш сам на допомогу потерпілому;
В) Зробиш вигляд, що нічого не помітив і порадієш, що злочинці не на тебе натрапили;
Г) Викличеш міліцію з найближчого телефону-автомату, запам’ятаєш прикмети злочинців та номер їхньої автомашини (якщо є). *
4. Твоя подруга або друг хоче провести ніч у сумнівній компанії, а тебе просить "прикрити” її (його): сказати її (його) батькам, що вона (він) заночує у тебе. Як ти вчиниш?
А) Зробиш так, як просить подруга (друг);
Б) Категорично відмовишся та ще й попередиш, що ти обов’язково повідомиш про це батьків; *
В) Відмовишся, але нікому про це не скажеш;
Г) Погодишся, та поділишся цією таємницею з близькими подругами (друзями).
5. Подрузі, яка прийшла до тебе в гості, дуже сподобалась, наприклад, симпатична вазочка, і вона просить тебе подарувати цю річ їй. Що ти зробиш?
А) Віддаси вазочку, не довго думаючи;
Б) Натякнеш подрузі, що з її боку це неделікатне прохання;
В) Скажеш, що подумаєш, та й забудеш про це;
Г) Порадишся з батьками і з їх дозволу подаруєш вазочку подрузі на найближче свято чи її день народження. *
6. У гардеробі кафе, куди ви зайшли з друзями, не вистачає вільних гачків, і гардеробниця вішає речі всієї компанії на один гачок і видає один номерок. Твої дії?
А) Не звертаєш на це уваги;
Б) Не погоджуєшся і викликаєш адміністратора та вказуєш йому на порушення правил; *
В) Не погоджуєшся, ображаєшся та йдеш геть;
Г) Не погоджуєшся, вступаєш з гардеробником у дискусію, яка, звісно, переходить у скандал.
Для другої команди:
1. На уроці хімії ти вирішив провести лабораторний дослід по-своєму. Колба лопнула, і реактивом пошкоджено стіл. Учителька вимагає купити колбу та заплатити за пошкоджений стіл. Твої дії?
А) Ти нічого не скажеш батькам, попросиш гроші на щось інше (морозиво, тістечка тощо) і виконаєш вимогу вчительки;
Б) Почнеш пропускати уроки хімії, щоб не зустрічатись із вчителькою;
В) Скажеш одразу про все батькам, а вони спробують вирішити цю ситуацію з адміністрацією школи; *
Г) Ти відмовишся від усього, скажеш, що не винен, що це зробив не ти, а хтось інший, а стіл взагалі такий і був і т.д.
2. Ти побачив, як на зупинці до тролейбуса причепився хлопчак на "роликах”, щоб проїхатись з вітерцем. Як ти вчиниш?
А) Попередиш водія тролейбуса; *
Б) Звернеш увагу перехожих-дорослих – нехай вони розбираються;
В) Позаздриш йому та заплануєш і собі так зробити;
Г) Підскочиш до хлопця і спробуєш його відчепити від тролейбуса.
3. Ти зайшов до роздягальні й побачив учня, який нишпорить по чужих кишенях. Твої дії?
А) Ти покличеш друзів і ви разом потягнете "нишпорку” до директора школи;
Б) Повідомиш про це вчителів, адміністрацію школи; *
В) Спробуєш сам затримати злодія і повернути все знайдене у нього на місце;
Г) Перевіриш його кишені і забереш усе, що знайдеш, собі.
4. Твій однокласник запропонував тобі попробувати цигарку з "травкою”, а ти свідомо не хочеш цього робити. Як ти вчиниш?
А) Попробуєш,щоб тільки не образити приятеля;
Б) Відмовишся та порадиш йому запропонувати комусь іншому, наприклад, Колі;
В) Відмовишся категорично і перестанеш із цим однокласником взагалі спілкуватися;
Г) Ти не лише відмовишся, а й поясниш йому свою точку зору, запросиш його до своєї компанії, щоб разом проводити вільний час. *
5. Дві подруги на дискотеці познайомилися з хлопцями в нетверезому стані, і одна з них хоче поїхати кататися на їхній машині. Інша дівчина відмовляє подругу, бо вважає це дуже небезпечним. Але та все ж сідає до хлопців у машину. Як слід вчинити її подрузі?
А) Запам’ятати номер машини і прикмети нових знайомих і, якщо подруга вчасно не повернеться, повідомити про все її батьків; *
Б) Сісти з нею в машину, щоб не кидати подругу наодинці з небезпекою;
В) Попередити хлопців, що якщо через годину подруга не повернеться, вона телефонуватиме до міліції;
Г) Застосувати силу, щоб не відпустити подругу в ризиковану поїздку.
6. Ти повертаєш у бібліотеку пошкоджену книгу і бібліотекар пропонує тобі відшкодувати її вартість, згідно з "Правилами користування бібліотекою”. Твої дії?
А) Ти кажеш, що тебе не попередили при запису в бібліотеку, що не лише за загублену, а й за пошкоджену книгу ти несеш матеріальну відповідальність, і відмовляєшся;
Б) Відмовляєшся, посилаючись на те, що книгу пошкодив попередній читач;
В) Пропонуєш відремонтувати книгу і, при можливості, подаруєш бібліотеці книгу з власного зібрання – з дозволу батьків; *
Г) Перестаєш відвідувати бібліотеку.
V тур. Я знаю свої права.
Після короткого обговорення (1хв.) команда називає порушене право. Правильна відповідь – 1 бал . На запитання відповідає команда, яка швидше просигналила свою готовність.
Питання
№ 1. Настя К. допомагає мамі розносити пошту. Вона дуже цікавиться життям своїх друзів, а тому іноді перечитує листівки, листи, адресовані іншим.
Яке право вона порушує? (ст. 31 КУ , право на таємницю листування)

№ 2. В багатьох американських фільмах фінал та¬кий: затримавши злочинця, полісмен говорить: «Ви маєте право мовчати. Все, що ви скажете, може бу¬ти використане проти вас. Ви маєте право на ...».
Про які права людини і громадянина тут йдеться? Чи маєте ви такі права? (ст. 29 КУ право на справедливий суд, право на захист )

№ 3. В деяких містах нашої планети на крамни¬цях, бібліотеках, клубах можна зустріти вивіски: «Тільки для чорних» або «Тільки для білих».
Чи можливо це в Україні? (ст. 24 КУ, Ні, тому що у нас всі люди рівні перед законом)

№ 4. Дванадцятирічний Володимир М. в суперечці зі своїм сусідом використав нецензурну лайку.
Яке право порушено, яку відповідальність повинен нести? Право на
Забезпечення людської гідності

№ 5. Дев'ятирічний Сергій написав вірші, хотів надіслати їх в дитячий журнал. Але його старший брат Дмитро сказав: «Даремно посилаєш. Ти ж непо¬внолітній, не можеш бути автором і тому твої вірші не надрукують».
Чи правий Дмитро? (ст. 34, ст. 54) Ні, тому що є право на інтелектуальну власність.

№ 6. Громадянин М. перейшов вулицю на черво¬не світло. Водій, намагаючись його не збити, різко вивернув кермо. В результаті зіткнулись два автомобілі.
Яке правопорушення здійснив громадянин М.? Хто нестиме відповідальність за аварію? ( Порушив правила дорожного руху; відповідальність несе громадянин М. )
№ 7. Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Нещасній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер.
Яке право порушено стосовно Попелюшки?
(Право дитини па відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають її віку.)
№8. За часи письменника Марка Твена в Америці дружба дітей із різних соціальних пластів не схвалювалась і навіть іноді вважалась порушенням суспільної моралі. Чи має право Том Сойєр товаришувати з таким хлопчиком, як Гекльберрі Фін?
(Так, адже Конвенція про права дитини визнає право на свободу асоціацій та свободу мирних зібрань.)
№ 9. Мауглі майже з народження жив серед тварин. Чи можна вважати, що він має рівні права зі звичайною дитиною?
(Так, Конвенція визначає, що дитиною вважається кожна людська істота, котра не досягла вісімнадцяти років.)
№ 10. Мауглі не вміє говорити людською мовою — лише видавати незрозумілі для людей звірячі звуки. Чи мають право люди, що знайшли Мауглі в лісі, замкнути його у клітці та поводитися з ним, як із твариною? Які права хлопчика порушено?
(Ні в якому разі. Мауглі може бути визнаний неповноцінною дитиною, і в цьому випадку згідно з Конвенцією йому мають забезпечити гідні умови зростання і виховання. Крім того, Конвенцією суворо заборонене будь-яке жорстоке поводження з дитиною, поводження, що принижує її гідність та шкодить фізичному й психічному здоров'ю)
№ 11. Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику зі школи чарівників Ходвадсу. Яке право Гаррі порушено?
(Право на приватне життя, недоторканність житла й таємницю кореспонденції.)
Журі оголошує результати двох турів
VІ тур « Відгадай право за підказкою»
Розв'язати кросворд «Права дитини». Кожне пра¬во назвати одним словом і вписати в клітинки крос¬ворда.
1) Право допомагати дорослим у роботі.
2) Право бути таким, як усі.
3) Право мати повноцінну їжу.
4) Право бути щасливим, бажаним, потрібним.
5) Право ходити до школи.
6) Право звернутися до лікаря.
7) Право на існування у світі.
8) Право не бути ображеним та скривдженим.
9) Право мати дах над головою.
10) Право отримувати повідомлення, новини.
11) Право на дозвілля.

Поки команди розв’язують кросворд, ми проведемо конкурс вболівальників: «Захищаємо права казкових героїв»
(зачитуються уривки з відомих казок. Потрібно назвати які права, згідно Конвенції ООН про права дитини, були порушені)
1. Англійська народна казка «Троє поросят»
«…Ніф – Ніф добіг до своєї солом’яної хатинки й устиг зачинити дверцята за мить до того, як клацнули ікла сірого розбійника.
- Ану відчиняй! – прогарчав вовчище.
- Нізащо! – пропищав переляканий Ніф – Ніф
Вовк набрав якнайбільше повітря й так дмухнув, що хатинка Ніф – Ніфа розлетілася в різні боки»
(Вовк порушив право на недоторканість житла. Про це говориться у ст. 16 Конвенції ООН про права дитини)
2. Народна казка «Вовк і семеро козенят»
«… І тут вовк увірвався до хатинки. Злякалися козенята й нумо ховатися хто куди… Але вовк їх усіх знайшов і довго не розбирався: роззявив свою пащеку та проковтнув усіх по черзі…»
(Вовк порушив право на життя. Ст. 6 Конвенції ООН про права дитини)
3. Російська народна казка «Маша і ведмідь»
«…Увійшла Машенька до хатинки та й сіла на ослінчик. А в тій хатинці жив здоровенний ведмідь. Повернувся ввечері ведмідь, побачив Машеньку, зрадів.
- Ага, - каже,- тепер не випущу тебе! Будеш у мене жити. Будеш піч топити, будеш кашу варити, мене кашею годувати,»
(Ведмідь порушив право Машеньки на свободу. Ст. 37 Конвенції ООН про права дитини)
4. Казка О. Толстого «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно»
«Розбійники підбігли.
- Ага, тепер від нас не втечеш!..
Важко уявити, чого тільки вони не виробляли, аби примусити Буратіно розкрити рота… Нарешті розбійники вирішили повісити його догори ногами. Прив’язали до ніг мотузку, і Буратіно повиснув на дубовій гілці…»
(Розбійники порушили право Буратіно на гідність. Ст.37 Конвенції ООН про права дитини, де говориться про те, щоб жодна дитина не зазнавала катувань чи інших жорстоких, нелюдських або таких, що принижують гідність, видів поводження або покарання)
5. Ш.Перро «Попелюшка або Кришталевий черевичок»
« - А що, Попелюшко, хотілося б тобі поїхати на бал? – запитували сестри, поки вона розчісувала їх перед дзеркалом.
- Ой, що ви, сестрички! Ви смієтеся з мене!
- Авжеж. Хот ж тебе таку нечепуру пустить…
І ось нарешті очікуваний день настав. Мачуха та сестри поїхали. Попелюшка довго дивилася їм услід, а коли їхня карета зникла за поворотом, вона затулила обличчя руками і гірко заплакала.»
(Мачуха порушила право Попелюшки на відпочинок. Ст. 31 Конвенції ООН про права дитини зазначає, що дитина має право на відпочинок і дозвілля, право брати участь в іграх і розважальних заходах, які відповідають її вікові.)
6. Українська народна казка «Кривенька качечка»
« Пішла вона до криниці, а дід з бабою – в хату! Дивляться – аж у гніздечку нема качечки, тільки повно пір’ячка. Вони тоді взяли гніздечко – та й кинули у піч. Воно там і згоріло. Зайшла дівчину в хату та зараз до гніздечка – аж гніздечка нема.
Дівчина й каже:
- Я довіку жила б у вас, якби ви не спалили мого гніздечка та не підглядали за мною. А тепер – піду я від вас.»
(Дід з бабою порушили право дівчини на особисте життя. Ст. 16 Конвенції ООН про права дитини)
VІІ тур « Ми – законодавці»
Яка команда швидше і правильно пронумерує черепашок зі словами, зможе дізнатися важливу інформа¬цію. Як ви розумієте зміст цього вислову ?

Конкурс вболівальників «Казкове право»

Ведучий.
А зараз ми проведемо останній, дуже незвичний конкурс, який називається «Казкове право». Ми здійснимо з вами подорож відомими казками, мультиками, перлинами народної твор¬чості, де відображені правові відносини. Ви повинні їх впізнати. За кожну правильну відповідь - 1 бал – подарунок улюбленій команді..

Запитання.

1. Назвіть казку, в якій неповнолітня дитина залишила своїх батьків і покотилась назустріч при¬годам? («Колобок».)
2. Назвіть казку, в якій хлопчик уклав угоду без до¬ зволу батька, продав свою азбуку, не пішов до школи, а потрапив до театру ляльок? («Золотий ключик».)
3. Назвіть казку, в якій зла стара баба викорис¬ товувала своє сімейне становище, вимагаючи від діда виконання своїх бажань: від корита до нового замку? («Казка про рибалку і рибку».)
4. Назвіть казку, в якій було завдано матеріальної шкоди хвостиком, від чого плакали і дід, і баба? («Курочка Ряба».)
5. Назвіть казку, в якій відповідно до усного договору виконувались сільськогосподарські роботи по збиранню врожаю, вирощеного дідом? («Ріпка».)
6. Назвіть казку, в якій відбувалися такі події: було зруйноване житло двох братів, вчинена спроба проникнути в житло третього, тричі загрожували життю братам і, захищаючись у межах допустимої оборони, брати отримали перемогу? («Троє поросят».)
7. Назвіть казку, в якій батько порушив свої обов'язки по відношенню до дочки, на вимогу
мачухи вивіз її до лісу, а врятував дівчинку Дід Мороз? («Морозко».)
8. Назвіть мультик, у якому головний герой постійно пропонує жити в мирі дружно? («Пригоди Кота Леопольда».)
9. У якій казці зла жінка викрадає хлопчика, дарує йому гори льоду, а його подруга шукає та рятує його? («Снігова Королева».)
10. У якому відомому мультсеріалі одна особа ганяється за іншою і постійно погрожує їй? («Ну, постривай!».)
11. Назвіть відому скоромовку, в якій дівчина, коли з'ясувала, що в неї вкрали коштовну річ, украла у винуватця музичний інструмент? (Про Карла і Клару.)
12. Назвіть казку про відому особу, яка знайшла в полі гроші, нікому про це не сказала, а пішла на базар і зробила покупку для чаювання? («Муха- Цокотуха».)
13. Назвіть байку, в якій трудівниця мурашка відмовила одній лінивій особі в допомозі і запро¬понувала їй потанцювати. («Бабка і мураха».)
14. У якій казці зла особа (мачуха) шляхом об¬ману під час примірки кришталевого взуття захотіла сама стати королевою, а одну з дочок видати заміж, уклавши фіктивний шлюб? («Попелюшка»,)
15. Назвіть казку, де через безпечність і нео¬бачність однієї дівчинки в головному уборі мало не загинула бабуся, так і не дочекавшись пиріжків? («Червоний Капелюшок».)
16. Назвіть казку, в якій відомий лікар здійснює міжнародну місію та надає допомогу хворим звірям і птахам, але був захоплений піратами. («Лікар Айболить».)

Журі підворить підсумок, оголошує команду-переможця. Привітання. Нагородження.

Додаток 1
Для першої команди:
1. Ти запізнився на урок і вчитель не пускає тебе до класу. Твої дії?
А) Ти розвертаєшся і йдеш гуляти по школі;
Б) Звернешся до директора зі скаргою на вчителя;
В) Вибачишся та попросиш дозволу сісти на своє місце;
Г) "Качаєш” права, грубиш учителю та нахабно сідаєш на своє місце.
____________________________________________________________________
2. Ти їхав на велосипеді і зачепив маленьку дівчинку, яка впала. Твої дії?
А) Зупинишся та нагримаєш на неї, щоб не плуталась під колесами, а гуляла на дитячому майданчику;
Б) Зупинишся, піднімеш дівчинку, обтрусиш платтячко, поправиш бантик і поїдеш собі далі;
В) Зупинишся, піднімеш дівчинку, обтрусиш платтячко, поправиш бантик і відведеш її додому;
Г) Ти натиснеш на педалі – тільки тебе тут і бачили, - сподіваючись на те, що мале дівча тебе не запам’ятає.
____________________________________________________________________
3. Ти став свідком грабіжницького нападу: декілька злодіїв відбирають одяг і речі у перехожого. Що ти будеш робити?
А) Почнеш голосно кликати на допомогу;
Б) Прийдеш сам на допомогу потерпілому;
В) Зробиш вигляд, що нічого не помітив і порадієш, що злочинці не на тебе натрапили;
Г) Викличеш міліцію з найближчого телефону-автомату, запам’ятаєш прикмети злочинців та номер їхньої автомашини (якщо є).
____________________________________________________________________
4. Твоя подруга або друг хоче провести ніч у сумнівній компанії, а тебе просить "прикрити” її (його): сказати її (його) батькам, що вона (він) заночує у тебе. Як ти вчиниш?
А) Зробиш так, як просить подруга (друг);
Б) Категорично відмовишся та ще й попередиш, що ти обов’язково повідомиш про це батьків;
В) Відмовишся, але нікому про це не скажеш;
Г) Погодишся, та поділишся цією таємницею з близькими подругами (друзями).
5. Подрузі, яка прийшла до тебе в гості, дуже сподобалась, наприклад, симпатична вазочка, і вона просить тебе подарувати цю річ їй. Що ти зробиш?
А) Віддаси вазочку, не довго думаючи;
Б) Натякнеш подрузі, що з її боку це неделікатне прохання;
В) Скажеш, що подумаєш, та й забудеш про це;
Г) Порадишся з батьками і з їх дозволу подаруєш вазочку подрузі на найближче свято чи її день народження.
____________________________________________________________________
6. У гардеробі кафе, куди ви зайшли з друзями, не вистачає вільних гачків, і гардеробниця вішає речі всієї компанії на один гачок і видає один номерок. Твої дії?
А) Не звертаєш на це уваги;
Б) Не погоджуєшся і викликаєш адміністратора та вказуєш йому на порушення правил;
В) Не погоджуєшся, ображаєшся та йдеш геть;
Г) Не погоджуєшся, вступаєш з гардеробником у дискусію, яка, звісно, переходить у скандал.
____________________________________________________________________
Для другої команди:
1. На уроці хімії ти вирішив провести лабораторний дослід по-своєму. Колба лопнула, і реактивом пошкоджено стіл. Учителька вимагає купити колбу та заплатити за пошкоджений стіл. Твої дії?
А) Ти нічого не скажеш батькам, попросиш гроші на щось інше (морозиво, тістечка тощо) і виконаєш вимогу вчительки;
Б) Почнеш пропускати уроки хімії, щоб не зустрічатись із вчителькою;
В) Скажеш одразу про все батькам, а вони спробують вирішити цю ситуацію з адміністрацією школи;
Г) Ти відмовишся від усього, скажеш, що не винен, що це зробив не ти, а хтось інший, а стіл взагалі такий і був і т.д.
____________________________________________________________________
2. Ти побачив, як на зупинці до тролейбуса причепився хлопчак на "роликах”, щоб проїхатись з вітерцем. Як ти вчиниш?
А) Попередиш водія тролейбуса;
Б) Звернеш увагу перехожих-дорослих – нехай вони розбираються;
В) Позаздриш йому та заплануєш і собі так зробити;
Г) Підскочиш до хлопця і спробуєш його відчепити від тролейбуса.
3. Ти зайшов до роздягальні й побачив учня, який нишпорить по чужих кишенях. Твої дії?
А) Ти покличеш друзів і ви разом потягнете "нишпорку” до директора школи;
Б) Повідомиш про це вчителів, адміністрацію школи;
В) Спробуєш сам затримати злодія і повернути все знайдене у нього на місце;
Г) Перевіриш його кишені і забереш усе, що знайдеш, собі.
____________________________________________________________________
4. Твій однокласник запропонував тобі попробувати цигарку з "травкою”, а ти свідомо не хочеш цього робити. Як ти вчиниш?
А) Попробуєш,щоб тільки не образити приятеля;
Б) Відмовишся та порадиш йому запропонувати комусь іншому, наприклад, Колі;
В) Відмовишся категорично і перестанеш із цим однокласником взагалі спілкуватися;
Г) Ти не лише відмовишся, а й поясниш йому свою точку зору, запросиш його до своєї компанії, щоб разом проводити вільний час.
____________________________________________________________________-
5. Дві подруги на дискотеці познайомилися з хлопцями в нетверезому стані, і одна з них хоче поїхати кататися на їхній машині. Інша дівчина відмовляє подругу, бо вважає це дуже небезпечним. Але та все ж сідає до хлопців у машину. Як слід вчинити її подрузі?
А) Запам’ятати номер машини і прикмети нових знайомих і, якщо подруга вчасно не повернеться, повідомити про все її батьків;
Б) Сісти з нею в машину, щоб не кидати подругу наодинці з небезпекою;
В) Попередити хлопців, що якщо через годину подруга не повернеться, вона телефонуватиме до міліції;
Г) Застосувати силу, щоб не відпустити подругу в ризиковану поїздку.
__________________________________________________________________
6. Ти повертаєш у бібліотеку пошкоджену книгу і бібліотекар пропонує тобі відшкодувати її вартість, згідно з "Правилами користування бібліотекою”. Твої дії?
А) Ти кажеш, що тебе не попередили при запису в бібліотеку, що не лише за загублену, а й за пошкоджену книгу ти несеш матеріальну відповідальність, і відмовляєшся;
Б) Відмовляєшся, посилаючись на те, що книгу пошкодив попередній читач;

Додаток 2
Кросворд

1) дорослим у роботі.
2) Право бути таким, як усі.
3) Право мати повноцінну їжу.
4) Право бути щасливим, бажаним, потрібним.
5) Право ходити до школи.
6) Право звернутися до лікаря.
7) Право на існування у світі.
8) Право не бути ображеним та скривдженим.
9) Право мати дах над головою.
10) Право отримувати повідомлення, новини.
11) Право на дозвілля.

Додаток 3

ІV тур « Казкова правознавча лотерея»

 Яке право порушив вовк у казці « Вовк і семеро козенят» ? (Право на життя) Чому?
 В якій казці було чотири замахи на життя головного героя і одне вбивство ? («Колобок»). Чому?
 Яким правом не скористався Буратіно у казці « Золотий ключик» ? (Правом на освіту) . Доведіть.
 Чи можна розцінювати працю внучки з казки « Ріпка» як фізичне насильство або примусову роботу ?
(Ні, це добровільна допомога, виконання доручення)
 Хто з тварин у казці «Колобок» учинив найнебезпечніший злочин? Чому? ( Лисиця, вона порушила право на життя , бо з’їла Колобка)
 Чи правомірно діяв Вовк із мультфільму «Ну, постривай» , хапаючи чужі транспортні засоби , кидаючись навздогін за Зайцем? (Ні, бо порушив право на власність )
 Яке право було порушене у казці про « Гидке каченя» ?
 Які персонажі казки « Золотий ключик або пригоди Буратіно» займалися шахрайством?

Додаток 4

Ситуація 1.
Учитель (звертається до учня). Скажи, будь ласка, чому ти не готовий до уроку?

Учень. Я вирішив зовсім не відвідувати ваші уроки фізики. Вони мені нецікаві, до того ж я збираюся після школи поступати до гуманітарного вузу.

Учитель. Але шкільну програму з фізики ти маєш вивчати.

Учень. У такому випадку я вимагаю, щоб мене навчав інший учитель. Ви — занадто суворі, хоча самі, на мою думку, не дуже добре знаєте предмет, який викладаєте.

Учитель. Ти поводишся зневажливо й дуже грубо. Я змушена викликати твоїх батьків.

Учень. Це не грубість, а моя думка. Я маю право вільно висловлювати свої погляди з будь-яких питань, що стосуються мене.

Ведучий. Звичайно, ми добре розуміємо, як неприємно, коли твоїх батьків викликають до школи. І, звичайно, ми вільні у висловлюванні власних думок. Проте закон у цьому випадку на боці вчителя. Подумайте, чого не можна припускатися, заявляючи про свої права?

Ситуація 2. Наперед виходять мати і Донька.

2-га мати. Доню, я йду на роботу. Будь ласка, прибери у своїй кімнаті, помий після себе посуд, сходи в магазин.

Донька. Але ж, мамо, у мене завтра контрольна!

2-га мати. Якщо поквапишся, встигнеш і хатню роботу виконати, і до контрольної підготуватися.

Донька. Між іншим, Конвенція про права дитини захищає мене від будь-якої роботи, що перешкоджає здобуттю освіти.
Категорія: вч. історії та правознавства Пилипенко Т.В. | Додав: тати
Переглядів: 1039 | Завантажень: 186 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Контакти
Наша адреса
вул. Миру (Леніна), 38
с. Острійки Київської області
Телефон (04563) 2 02 99
Е-mail: ostrijky.school@i.ua
Схема проїзду
Схема проїзду
Національна дитяча "гаряча лінія"
Національна гаряча лінія з питань запобігання домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації

Карта
Час
Прогноз погоди
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 113
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz