Понеділок, 18.11.2019, 03:43
Вітаю Вас Гість | RSS

Острійківська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Пошук
Корисні посилання
ЗНО

Персональні сторінки

Головна » Файли » вч. муз. мистецтва Овчаренко О.І.

Українські пісні
[ Викачати з сервера (1.85 Mb) ] 16.03.2013, 18:52

Презентація

Розробка уроку

Тема. Українські народні пісні—основа творчості композиторів

Мета уроку: вчити дітей визначати тональність музичного твору; 

                      удосконалювати вміння чисто сольфеджувати;

                      розвивати музично – ритмічний слух та вокально –хорові

                      навички;

                      виховувати інтерес до української народної пісні.

Тип уроку:   урок формування вмінь і відпрацювання навичок.

Обладнання: магнітофон, аудіозаписи, баян, портрет композитора

                        М.В.Лисенка

                                                         Хід  уроку

І. Організаційна частина

1. Підготовка класу до уроку

     2. Музичне вітання

ІІ.Оголошення теми та очікуваних навчальних результатів уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Розспівування, сольфеджування та визначення ладу

– Лад – це постійний взаємозв’язок звуків між собою.

– Завдання до вправи:

  • Який розмір музичного твору?
  • Як називається знак повторення?
  • Назвіть ноти.
  • Просольфеджуйте дану вправу.

– Щойно ми проспівали мелодію української народної пісні «Кину кужіль на полицю»; слова цієї пісні мають жартівливий характер:

Кину кужіль на полицю сама піду на вулицю  -2рази

Нехай миші кужіль трублять нехай мене хлопці люблять  -2рази

Під час виконання пісні зверніть увагу: в якому ладі звучить, мажорному чи мінорному?

Отже, в цій пісні поєднуються дві різні ладові тональності: соль - мажор та мі-мінор (паралельні тональності).

         Паралельними називають такі тональності або гами мажорного та мінорного ладів, які мають однаковий звуковий склад, однакову кількість ключових знаків, але різні тоніки та різне ладове звучання.

 

ІV. Формування вмінь і навичок учнів.

1. Виконання пісні «Веселкова пісня» (слова В.Гутник О.Кононенко музика О.Жилінського)

– Під час виконання слідкуємо за дикцією,диханням та паузами.

2. Вивчення пісні.

– Сьогодні на уроці ми вивчимо українську народну пісню «Од Києва до Лубен»

1) Художній показ пісні.

2) Характеристика прослуханої пісні:

-У якому ладі прозвучала пісня? (У мажорному).

-Гляньте на нотний запис пісні і визначте тоніку (соль).

-Отже, тональність пісні соль мажор

-До якого жанру віднесемо пісню? (Жартівливі пісні).

- Якщо пісні жартівливі,то їх потрібно виконувати весело, бадьоро.

3) Розучування пісні на слух по фразах.

– Під час виконання слідкуєм  за дикцією, диханням, звуковеденням та чистотою інтонування, розспівуванням складів.

3. Слухання музики.

1. Розповідь учителя:

– Український народ протягом століть створив незліченну кількість чудових пісень, у яких відображено працю, будні та свята. Серед них є багато пісень веселого, жартівливого характеру.Однією з таких пісень є українська народна пісня «Ой під вишнею». Її мелодія проста, тому легко запам’ятовується, та цікавим є те, що вона ніби зливається з поетичним народним текстом. Кожен куплет можна виконати по-різному, і це ще більше надає їй гумористичного характеру. Цю пісню М.Лисенко використав у опері «Наталка Полтавка», щоб охарактеризувати у сатиричній формі дійових осіб Виборного і Возного.

2. Слухання твору у сучасному виконанні тріо Маренич.

3. Характеристика прослуханого:

-У якому характері звучала пісня? (Жартівливому).

-У якому ладі? (Мажорному)

-Що можете сказати про темп пісні?

V. Підсумок уроку. Оцінювання навчальних досягнень учнів.

Вікторина

- Основний елемент народної пісні… (Мелодія).

- Швидкість виконання музичного твору…(Темп).

- Тональність вивченої пісні «Од Києва до Лубен»…(Соль мажор).

- Постійний взаємозв’язок звуків між собою… (Лад).

- Сила звучання музики… (Динаміка).

- Висота звуків ладу, яка залежить від висотного положення тоніки… (Тональність).

- Тональності, які мають однакову кількість ключових знаків, однаковий звуковий склад, але різні тоніки та ладове звучання називаються… (Паралельними).

VІІ. Домашнє завдання. Коментування особливостей його виконання.

– Прослухати будь-які українські народні пісні, які використовувалися в авторських творах; записати їх назви.

Категорія: вч. муз. мистецтва Овчаренко О.І. | Додав: Катя
Переглядів: 844 | Завантажень: 172 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Контакти
Наша адреса
вул. Миру (Леніна), 38
с. Острійки Київської області
Телефон (04563) 2 02 99
Е-mail: ostrijky.school@i.ua
Схема проїзду
Схема проїзду
Національна дитяча "гаряча лінія"
Національна гаряча лінія з питань запобігання домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації

Карта
Час
Прогноз погоди
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 113
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz