Субота, 18.01.2020, 06:33
Вітаю Вас Гість | RSS

Острійківська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Пошук
Корисні посилання
ЗНО

Персональні сторінки

Головна » Файли » вч. початкових класів Мельниченко Т.О.

Бесіда з батьками учнів початкової школи
02.03.2017, 09:15

Матеріал для бесіди з батьками учнів початкової школи

Підготувала учителька початкових класів Мельниченко Тамара Олександрівна

Розвиток творчих здібностей дітей у родині

«Може,маленька дитина повторює те, що було вже зроблено, створено іншими людьми, але якщо це діяння – плід її власних розумових зусиль, – вона творець; її розумова діяльність – творчість».

                                                                                                                                           В. Сухомлинський

 

Однією з найважливіших причин байдужого ставлення дітей до навчання є відсутність або недостатність творчого начала  в їхньому духовному житті. На жаль, не в кожній родині батьки приділяють належну увагу творчому розвитку дитини.

 

Дитячий малюнок – це творчість, прояв духовного життя дитини.

Хочеш дізнатися про те, що приховано в душі дитини, - дай їй вільну тему для малювання. Малюнок покаже, як дитина сприймає себе, близьких, навколишній світ. Це – яскрава мова, якою дитина передає свої почуття, мрії, прагнення.

Малюнок є одним з улюблених видів дитячої діяльності. Він належить до групи виробів, які можна визначити як художні твори. До цієї ж групи належать фігурки, виліплені з пластиліну, вироби з паперу.  Діти зазвичай із задоволенням займаються цим не тільки в класі, але й удома. І якщо батьки люблять свою дитину і прагнуть до того, щоб вона гармонійно розвивалася, вони мають створити всі умови для творчої діяльності. Наприклад, якщо дитині подобається малювати, батьки повинні забезпечити її олівцями, фарбами, пензликами, альбомами.

Аналізуючи дитячі малюнки, вироби з пластиліну чи паперу, батьки отримають дуже цікаві й корисні відомості про загальний розвиток і здібності дитини.

Про що ж можна дізнатися з дитячих малюнків або інших виробів?

Якість виконання роботи свідчить про ставлення дитини до праці взагалі. Твори одних дітей виконані охайно та старанно, інших – брудно й недбало. За якістю виконання можна зробити висновок про рівень розвитку художніх здібностей дитини. Не можна  висувати їй занадто  високі вимоги й порівнювати її досягнення з досягненнями старших дітей. Кожен дитячий виріб має порівнюватись лише з роботами однолітків.

Аналізуючи малюнки дітей, варто звернути увагу на спосіб зображення форм, пропорцій, добирання фарб, розташування на площині аркуша різних елементів малюнка.

Малюнок або кожен виріб слід розглядати з двох точок зору: по-перше – це знання дитини про ті предмети, ситуації, події, які вони зображують: по-друге – це те, як саме їх дитина зобразила.

Між цими двома поглядами можуть бути великі розбіжності. Наприклад, дитина непогано обізнана щодо будови людського тіла, але не вміє відтворити окремі його деталі на малюнку. Щоб допомогти дитині, можна надати їй трафарети.  Використання трафаретів також допомагає дитині малювати предмети з натури, не спотворюючи пропорції і форми.

Аналізуючи малюнок, також можна зробити висновок про спостережливість дитини, про її вміння бачити світ.

Зміст малюнків є відображенням інтересів дитини.

Є діти, здебільшого хлопчики, які малюють тільки автомобілі, пароплави або військові сцени. Дівчатка охоче малюють орнаменти, ляльок у різних вбраннях і з різними зачісками.

Про схильність дитини до художньої творчості може свідчити кількість робіт, виконаних удома  у вільний час.  За цими малюнками можна певною мірою робити висновки про рівень здібностей дитини у цій галузі.

Вироби з пластиліну також можуть розповісти батькам про інтереси їхніх дітей, старанність, терпіння, ставлення до порядку, розвиток уяви і навіть про загальний розвиток. У цих роботах відбиваються знання дитини про навколишній світ. Зазвичай хлопчикам подобається майструвати вироби з дерева, металу, дроту, виготовляти моделі різних машин. Дівчатка добре в’яжуть на спицях і гачком, шиють одяг для ляльок, вишивають.

Спостереження  за виконанням такої роботи сина чи доньки зроблять свій внесок у загальне уявлення батьків про своїх дітей.

Необхідно звертати увагу на початок і кінець роботи.

Зроблені, або лише розпочаті , ще незавершені роботи також повідомлять про інтереси дитини, її здібності й майстерність, ставлення до праці та наданих в її розпорядження матеріалів та знарядь. Вивчення інтересів дитини має стати одним із початкових пунктів її виховання.

Батькам слід підтримувати інтерес в дитини до виконання творчих робіт, вони повинні допомагати їй в цьому, вести й спрямовувати: «Не вийшло цього разу, нічого страшного. Наступного разу обов’язково вийде».

 

Моделювання, конструювання, малювання – це також способи розвитку мовлення, оскільки  під час такої  роботи можна складати невеликі розповіді і таким чином розвивати мовлення дитини. Адже розумову працю не можна  вмістити у 3 – 4 години, які діти проводять у школі. Тому вдома вони повинні виконувати вправи, які дозволять глибше осмислити, повною мірою опанувати навчальний матеріал.

Дітям подобається не тільки малювати, деякі  з них виявляють літературні або артистичні здібності – із задоволенням готуються до виступів, охоче вивчають напам’ять вірші або навіть складають власні.

Батьки повинні всіляко заохочувати дітей, іти їм назустріч. Зачатки творчої сили є майже в усіх дітей, необхідно лише створити потрібні  умови для їх виявлення і подальшого розвитку. Поезія пробуджує в школярів емоційно-творчий настрій та естетичні почуття.

Мистецьки оспівана у віршах краса природи допомагає дитині побачити хвилюючу принадність тендітних берізок, строкатих лугів, дібров і відчути радість зустрічі з навколишнім світом, викликає бажання передати свої почуття й переживання в малюнках.

Добираючи поетичний матеріал для читання вдома, слід ураховувати, що вірші мають бути доступними, зрозумілими дітям за тематикою, змістом і мовою.

Інформація, що міститься  в поетичних рядках, має формувати у свідомості маленької людини яскраві, відчутні, конкретні образи.

Деякі з батьків скаржаться на те, що дітей доводиться примушувати читати вірші, а коли вони читають, то роблять це механічно, не усвідомлюючи змісту вірша, не відчуваючи краси опису природи. У таких випадках слід частіше разом із дітьми бувати на природі.

Дітям дуже подобаються прогулянки в природу разом із батьками.

Яскраві, приємні спогади про такі мандрівки надовго залишаються в пам’яті дитини.  Під час таких прогулянок можна назбирати всілякого природного матеріалу  – листя, квітів, шишок. Усе це стане у пригоді  під час створення виробів як у школі, так і вдома.

Після таких зустрічей із природою у дітей зазвичай з’являється бажання намалювати те, що вони бачили, написати про це твір або скласти вірш.

У батьків може виникнути запитання: « А чому б моїй дитині не сходити на прогулянку або в похід разом із класом і вчителем?»

Звісно, екскурсія або похід із класом – справа цікава й корисна, що залишає дуже багато вражень, якими дитина може поділитися з вами. Але ж їй хочеться розповісти в класі або зобразити на малюнку сімейний відпочинок.

 

Відчувати красу й гармонію навколишнього світу дітям допомагає також музика. Любов до музики в кожного виникає по-своєму. Трапляється, що маля чи не від народження виявляє музичні здібності, і уважні батьки, помітивши цей потяг, усіляко підтримують у дитини любов до музики. А в інших дітей це почуття потрібно пробуджувати. Причому характерно, що діти зазвичай виявляють творчу багатогранність, вони не обмежуються захопленням лише музикою. Коло їхніх інтересів збільшується, якщо вдома їм запропонують після прослуховування музичного твору намалювати те, що вони відчули, уявити або описати героя улюбленої пісеньки.

Не кожній дитині судилося стати видатним музикантом, художником, співаком, архітектором чи артистом. Але кожна – має відкрити в собі творця. Адже без творчої діяльності неможливий гармонійний розвиток і формування гідного громадянина суспільства.

З чого ж починати?  Звісно ж, зі слова, доброго слова у стосунках з дітьми. Адже вони вчаться не тільки читати, писати, лічити, а й почуватися громадянинами, шанувати матір, батька, поважати людей, допомагати тим, хто потребує цього: людям, тваринам, рослинам.

Батькам слід виявляти уважність і цікавитись інтересами, захопленнями своїх дітей, спиратися на їхнє бажання. Якщо спочатку дитина багато чого робить заради задоволення, для забави, то надалі – через непереборну потребу творити.

 

 

Використана література:

Науково-методичний журнал «Початкова школа», видавництво «Початкова школа».

Науково-методичний журнал «Початкове навчання та виховання», видавнича група «Основа»

 

 

Категорія: вч. початкових класів Мельниченко Т.О. | Додав: Леся
Переглядів: 508 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Контакти
Наша адреса
вул. Миру (Леніна), 38
с. Острійки Київської області
Телефон (04563) 2 02 99
Е-mail: ostrijky.school@i.ua
Схема проїзду
Схема проїзду
Національна дитяча "гаряча лінія"
Національна гаряча лінія з питань запобігання домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації

Карта
Час
Прогноз погоди
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 113
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Copyright MyCorp © 2020
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz