Середа, 19.06.2019, 23:20
Вітаю Вас Гість | RSS

Острійківська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Пошук
Корисні посилання
ЗНО

Персональні сторінки

Головна » Файли » вч. початкових класів Щербини Н.В.

Радіоурок. Узагальнення знань про прикметник як частину мови.
25.10.2012, 00:15

 Діти, сьогодні у нас незвичайний урок, а радіоурок. І я попрошу вашої уваги і активності, адже запис іде в прямому ефірі.

"Говорить Острійківська середня школа, 2 клас. Слухайте передачу "Вивчаємо рідну мову".

Сьогодні у випуску:

1. Хвилинка краснопису.

2. Наступний випуск – Розумова гімнастика.

3. Далі у програмі – Екскурсія у країну Прикметник.

4. Слідуючий випуск – Роби з нами, роби краще нас.

5. Далі на нас чекає зустріч з народною піснею.

6. І остання рубрика програми – "Одна голова добре, а дві – краще".

ІІ. Отже, хвилинка краснопису.

− Відкрийте зошити і давайте згадаємо каліграфічне написання букви "зе" – великої і рядкової, а також з’єднання з цією буквою.

ЗЗЗ    ззз    аз   із    за

        Д.        Пр.       Ім.                 П.                Ім.

Зацвіла в долині червона калина.

1) Назвіть – підмет

– присудок

– головні члени речення

– як по-іншому можна назвати головні члени речення?

2) Встановіть зв’язок слів у реченні.

3) Розберіть речення за частинами мови.

4) Бесіда.

− Діти, а кому належать ці поетичні рядки?

(Які, де речі, стали піснею)

− Так, Тарасу Григоровичу Шевченку.

А чи знаєте ви, що поет згадує калину у своїх творах 365 разів, бо дуже любив цю гарну і цілющу рослину, так шановану в народі.

− А яку річницю ми відсвяткували нещодавно?

І хоч пройшли десятки років, хоч пройдуть ще сотні років, але однаково наш народ шануватиме свого поета, бо Україна – це Шевченко.

Щоб слово Тараса

Світило й старому, й малому.

Щоб слово його, не забуте і нині,

Вічно ходило по Україні.

 

ІІІ. Наступний випуск – Розумова гімнастика.

1) Самостійна робота в зошитах.

− Учні, яким завдання принесли горобчики, працюють самостійно. Перевірка!

2) На дошці працюють два учні:

− Запишіть іменники, що вживаються лише у множині та іменники, що вживаються лише в однині.

3) Вправи для розумової гімнастики.

1. Чи правильне твердження "Іменники змінюються за родами"? Докажіть, чому саме.

2. Чи правильне твердження "Прикметники змінюються за родами"? Підтвердіть свою відповідь.

3. Назвати слово по схемі ¬ ∩ ^ 

4. Визначіть рід іменників: місто Київ

 річка Дніпро.

5. Відшукайте "зайве" слово в ряді слів:

а) Будинок, будівник, будівля, будити, будувати.

Чому воно зайве?

б) Чи можна ці слова назвати спорідненими?

Сад, садок, садівник, у саду, сади, садові.

Чому?

Які слова "зайві"?

IV. На нас чекає Екскурсія в країну Прикметник.

1)    За якими ознаками ви розрізняєте у тексті прикметники?

2)    Дайте визначення прикметника як частини мови.

3)    На які ж ознаки вказують прикметники?

4)    З якою частиною мови зв’язується прикметник у реченні?

5)    За чим змінюється прикметник?

6)    Яким членом речення найчастіше виступає прикметник?

7)    Назвіть прикметники, вжиті у переносному значенні.

8)    До поданих прикметників добрати антоніми.

Самостійна робота!

− До речі, що таке "антоніми"?

Великий −

зимовий −

високий −

холодний −

хворий −

світлий −

веселий −

− Діти, подивіться на дошку. Чи впізнали ви, що це за слова?

Пшениця, герой, партизан.

− Від іменників утворіть прикметники і доберіть до них за змістом відповідні іменники.

* Утворіть словосполучення і запишіть їх. Хто більше?

10) − Діти, яку роль відіграють прикметники у нашій мові?

Чи потрібні прикметники у нашому мовленні?

Живе мова у словечках, ніби птахи у … гніздечках.

Наша мова (яка?) …

Мама (яка?) …

Небо (яке?) …

Ось які слова чудові є у нашій рідній мові!

V. Слідуючий випуск – Роби з нами, роби краще нас.

1) Замінити подані словосполучення прикметниками:

Військо, яке ніхто не переможе – непереможне військо (одн., сер. р.);

Діти, які люблять трудитись – трудолюбиві діти (множ.);

Весна, яку так довго чекали – довгождана весна (одн., жін. р.);

Учень, у якого погана поведінка – недисциплінований учень (одн., чол. р.).

2) Утворити словосполучення, змінюючи перший з іменників утвореним від нього прикметником:

Поле, квіти – польові квіти, множ.;

Сонце, день – сонясний день, одн., чол. р.;

Дівчина, коса – дівоча коса, одн., жін. р.;

Янтар, намисто – янтарне намисто, одн., сер. р.

3) До нас в гості завітав підручник. Ось його прохання:

"Відкрийте мене на сторінці 202.

Відшукайте вправу 469.

Уважно прочитайте завдання до вправи".

Вправа 470 виконується самостійно.

VI. На нас давно чекає зустріч з народною піснею.

− Давайте заспіваєм гарну народну пісню та ще й затанцюєм.

"Танцювала риба з раком"

− Хто з вас пригадає народні пісні, в яких зустрічаються прикметники?

Завдання: визначити число і рід прикметників

VIІ. І остання рубрика програми – "Одна голова добре, а дві – краще".

Робота в парі з деформованим текстом.

(Складання речень, утворення тексту, добір заголовка, визначення роду і числа прикметників).

VIІІ. Підсумок уроку

− Які дві частини мови ми вже добре вивчили?

− То чи потрібні прикметники у нашому мовленні?

− То ж давайте вивчати рідну мову, любити її, слідкувати за її чистотою.

Наш ефірний час вичерпався.

Зараз продзвенить дзвінок –

Закінчився наш урок.

Категорія: вч. початкових класів Щербини Н.В. | Додав: Леся
Переглядів: 1199 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Контакти
Наша адреса
вул. Миру (Леніна), 38
с. Острійки Київської області
Телефон (04563) 2 02 99
Е-mail: ostrijky.school@i.ua
Схема проїзду
Схема проїзду
Національна дитяча "гаряча лінія"
Національна гаряча лінія з питань запобігання домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації

Карта
Час
Прогноз погоди
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 113
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz