А коли це зустріч з добрими, вірними друзями, твоїми однодумцями – це приємно вдвічі! Теплою і зворушливою була така зустріч педагогів - новаторів, що об’єднані в майстер – класі, друге засідання якого проводила Щербина Наталія Василівна 24 березня.
Тут не було сухої статистики і теорії. Говорили про те, без чого наша праця була б даремною, без чого не досягнемо успіхів у спілкуванні з дітьми.
Тема сьогоднішньої зустрічі – «Гуманна педагогіка, педагогіка співробітництва за Ш.О. Амонашвілі». Педагогіка, що дає дітям крила для польоту у життя, простір для творчості, винахідливості, фантазії. Заслуговує на увагу обмін досвідом з даної проблеми вчителів області під час рубрики «Відкритий мікрофон».
«Урок серцеведення» - такою була тема другої частини засідання. Учителі складали словник Серця, ланцюжок фразеологізмів, спробували зобразити своє серце за допомогою яскравих фарб і різноманітних форм. А наостанок слухали поради Мудреця у своєму спілкуванні з дітьми і отримали напутнє слово від символічного Ангела - охоронця.
Творчих злетів вам! Радості від педагогічної праці і творчої співпраці з учнями!
Права людини та фундаментальні свободи дозволяють нам розвивати та застосовувати наші людські якості, інтелект, талант та свідомість для задоволення духовних та інших потреб.
На годині спілкування, присвяченій правам дітей, з учнями 4 класу провели вправу з посібника Ради Європи «Бажання та потреби: що для мене важливо?»
Клас був поділений на 3 групи. Кожна група обирала по 10 фотографій, прикріплених на дошці, 5 із них повинні бути віднесені до категорії «бажання», 5 – до категорії «потреби».
Після цього обговорювали свій вибір, визначаючи, що є важливим у їхньому житті, що означає не мати цього. Тобто, учні навчалися розрізняти, що вони хочуть та свої базові потреби.
Якість нашого життя важливим чином залежить від того, яку їжу ми вживаємо та як ця їжа приготована.
Тому сьогодні на уроці англійської мови учні 5 класу відчули себе маленькими дослідниками і спеціалістами з харчування. Дітям було запропоновано створити проєкт «Здорова та шкідлива їжа». Учнів було об’єднано у дві групи, кожна з яких мала підготувати свою власну презентацію.
Кожен із учасників групи отримав свою роль, в залежності від кольору капелюха: «білі капелюшки» називали шкідливі та корисні продукти; «чорні капелюшки» називали можливі проблеми, які можуть трапитися з організмом людини після вживання шкідливої їжі; «жовті та зелені капелюшки» вносили пропозиції щодо того, як можна перетворити шкідливу їжу на корисну (наприклад, самостійно готувати йогурти, випікати хліб, тощо), «червоні капелюшки» висували здогади, які емоції можуть викликати певні види продуктів (наприклад, шоколад в усіх асоціюється із радістю) і нарешті «сині капелюшки» довели нас до висновку, що все ж-таки важливо харчуватися «здоровими» продуктами, проте іноді дозволяти собі «маленькі слабкості» у вигляді «не дуже корисної» їжі.
Приємною і теплою була зустріч старих добрих друзів на майтер-класі у Щербини Н.В, яка проходила у ZOOM .З усіх куточків Київської області приєдналися учителі початкових класів до розмови про компетентнісний підхід до формування творчих і пізнавальних здібностей молодших школярів з використанням сучасних технологій.
Вивчаючи тему з «Я у світі» «Дорога до успіху» учні 4 класу опрацювали вправу з посібника Ради Європи «Це те, що мені подобається».
З допомогою цієї вправи діти відкривали власні здібності та вміння, а також здібності та вміння інших. Вони знайомилися з проявами гендерних стереотипів.
Учні писали власні пріоритети та поведінкові моделі у чотирьох категоріях: «Я люблю та роблю», «Я не люблю, але роблю», «Я не люблю і не роблю», «Я не роблю, але хотів би (хотіла б) зробити». А потім ділилися своїми міркуваннями з іншими учнями та обговорювали їх.
На завершення зробили висновок: кожна людина чогось прагне. Але будь – якому досягненню передують робота, пошук, захоплення…
У 2 класі ми обрали посібник «Досліджуємо права дітей».
Другокласникам дуже сподобалась вправа «Букет нашого класу». Вони із задоволенням створювали його: вирізали фото із своїм зображенням, моделювали у вигляді квітки. Потім всі фото вставляли в імпровізовану вазу «Наш клас».
А поки працювали, ще більше здружилися, адже спільна праця вносить у життя класу стільки радісних емоцій і позитиву!
Школа – це модель майбутнього суспільства. Основи громадського становлення та демократії закладаються з дитячих років, і самоврядування допомагає учням організувати власне життя своїх товаришів. Учні потребують практичних навичок управлінської діяльності, і саме вчителі їх забезпечують.
Сьогодні, 17.11.2020 року, учнівський актив Острійківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, за допомогою тренерів проєкту «Демократична школа», визначали сильні і слабкі сторони діяльності учнівського самоврядування в закладі. Зупинилися на тому, що необхідними показниками функціонування учкому є пошук і підтримка педагогами учнівської молоді, чиї особистісні переконання спрямовані на активну участь у громадському житті, молоді, яка, має організаторські здібності, усвідомлює себе потенційним лідером, має бажання використовувати свою енергію та здібності заради інших. Також важливим кроком має стати переосмислення форм і методів співпраці вчителів та школярів на уроках та позакласній діяльності.
Навчання було яскравим та емоційним, багато членів учнівського комітету розкрили свої приховані потенціали та змогли визначити напрямки подальшої роботи. Залишається втілити задумані кроки в життя!
Популярність дистанційної освіти в останні роки різко зросла. Ця форма навчання є найбільш гнучкою та доступною для багатьох бажаючих отримати знання. Тому важливо не «стояти на місці», а рухатися вперед і знаходити нові форми і методи роботи з учнями.
Сьогодні, 23.10.2020 року педагоги Острійківської ЗОШ І-ІІІ ступенів ознайомилися із можливостями онлайн-платформ для дистанційного навчання.
Шпирка А.І. познайомила присутніх із особливостями платформи Padletдля створенняінтерактивної дошки, документів та вебсторінок, які буде легко читати та весело доповнювати. Також, за запитами вчителів, Альона Ігорівна ще раз розповіла як створювати організувати онлайн-конференції в Zoom. Але одноголосно усі погодилися, що найефективнішою формою взаємодії між вчителем та учнем під час дистанційного навчання є сервіс Google Клас.
Тепер лишається відпрацювати практичні навичкипо роботі з даними ресурсами і жодне неочікувані зміни нас не злякають!
Приємно, коли педагоги діляться власним досвідом роботи та особистими досягненнями! Сьогодні, 25.09.2020 року педагогічні працівники Острійківської ЗОШ І-ІІІ отримали сертифікати за участь у сертифікаційному навчально-методичному заході з підвищення кваліфікації з теми «Використання онлайн-ресурсів в освітньому процесі при організації дистанційного навчання учнів», який провів у серпні 2020 року вчитель географії Совенко В.В.